Kallelse och dagordning årsmöte 2025
Brf Kikaren 8
Datum: 26 maj 2025
Tid: 19:00
Plats: Innegården om vädret tillåter, annars portgången Västmannagatan 25
Allmänt
Handlingar inför stämman
Blädderexemplar av årsredovisningen och revisionsberättelsen kommer hängas upp i trapphusen så fort det är färdigställt, förhoppningsvis någon vecka innan stämman. Digitalt finns det att tillgå på här på vår hemsida.
Dagordning
|
§ 1
|
Mötets öppnande
|
|
§ 2
|
Upprättande av förteckning över närvarande medlemmar
|
|
§ 3
|
Val av mötesordförande
|
|
§ 4
|
Val av mötessekreterare
|
|
§ 5
|
Val av person att justera protokollet tillika rösträknare
|
|
§ 6
|
Godkännande av dagordning
|
|
§ 7
|
Fastställande av röstlängd
|
|
§ 8
|
Årsmötets behöriga utlysande
|
|
§ 9
|
Verksamhetsberättelse och ekonomisk berättelse
|
|
§ 10
|
Revisionsberättelse
|
|
§ 11
|
Fastställande av resultat- och balansräkning
|
|
§ 12
|
Fråga om användande av uppkommen vinst eller täckande av förlust
|
|
§ 13
|
Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen
|
|
§ 14
|
Fråga om arvode till styrelse och revisor för nästkommande verksamhetsår
|
|
§ 15
|
Val av styrelseledamöter och suppleanter
|
|
§ 16
|
Val av revisor och suppleant
|
|
§ 17
|
Val av valberedning
|
|
§ 18
|
Information om kommande underhållsåtgärder samt övrig information och frågor
|
|
§ 19
|
Årsmötets avslutande
|
Varmt välkomna!
Styrelsen Brf Kikaren 8
Nu är det äntligen dags att plocka fram trädgårdsmöblerna, sopa gruset från gården och allt annat som hör våren till. När städningen av våra gemensamma utrymmen är klar avslutar vi med fika på gården.
Det kommer som vanligt att finnas möjlighet att ställa ut grovsopor i passagen på Västmannagatan 25 för avhämtning. Detta kan göras mellan lördag 26 april – söndag 27 april.
För att inte riskera att felaktiga saker blir bortforslade ber vi att passagen hålls helt ren från barnvagnar, kärror etc. under helgen 26-27 april fram tills hämtning av grovsoporna är utförd.
OBS! Ingen färg, kemikalier eller gastuber får lämnas bland grovsoporna, detta får Du som medlem själv ombesörja så att det kommer till återvinningsstation.
Varmt välkomna!
Styrelsen Brf Kikaren 8
2025.04.15
Viktig information gällande Injustering av värmesystem
Under vecka 6, 3-4:e feb mellan 08:00 och 15:00 dagligen, kommer vi att justera in värmesystemet och kommer då att behöva tillträde till samtliga lägenheter. Om du inte kan vara hemma under denna tid ber vi att du lämnar en tydligt märkt nyckel till den representant från Styrelsen som står i trappuppgången på Rådmansgatan 84 klockan 07:50 den 3:e februari. (alternativt lägga i Emma Jönssons brevlåda Rådmansgatan 2tr)
Vid frågor ring Emma Jönsson
070 160 3922
Viktig information från Strandåker
Snart börjar det bli dags för fönsterrenovering i er fastighet. Vi kommer att påbörja arbetet Måndag den 10:e Februari. Arbetet går till på följande vis: Ytterbågarna på fönstren monteras ned och renoveras på vår verkstad, medan karmarna renoveras inifrån lägenheten. Vi jobbar i 3 olika etapper och uppdelningen på vilka lägenheter som hamnar i varje etapp står nedan. Varje etapp tar 3 veckor. Som boende kommer man dessa 3 veckor att ha fönsterskydd utanför fönstren(begränsad utsikt).
Våra målare och snickare kommer då att jobba med karmarna inifrån lägenheterna, så det kan medföra endel ljud från våra maskiner osv, men vi försöker att utföra allt arbete så smidigt som möjligt.
Vi behöver tillgång till era lgh nycklar om ni inte planerar vara hemma varje arbetsdag under de veckor vi jobbar hos er.
Observera att vi är endast några dagar i varje lägenhet, beroende på skick och så, man får räkna med ca 3-5 arbetsdagar att beröras i lägenheterna, om vissa har frågor om exakta tider kan man ta det med våra målare plats, om den till exempel finns dagar /tider man inte kan ha hantverkare där så går allt att lösa
Vi kommer att hämta er nyckel på Måndag morgon mellan 07:30-08:00 den veckan vi planerar att starta i er etapp, (Våra arbetstider är 07:30-16:30. - När vi är klara med er lägenhet lämnar vi tillbaka nycklarna och meddelar att vi är klara.(Nycklarna förvaras inlåsta i kassaskåp på natten).
Ni behöver plocka undan gardiner, lampor etc kring fönstren så att vi kan arbeta smidigt. Vi önskar att ni ställer undan ev möbler o dyl. Ca 1,5 meter ifrån fönstren. - Ev. Egen-monterade termometrar som finns på fönsterbåge eller kar måste demonteras av den boende innan vi påbörjar i dennes lgh. (vi tar ej ansvar för termometrar som annars kan gå sönder vid renoveringen). - Samtliga boende kommer att få en prislista om man vill beställa målning invändigt. - Vid eventuella rötskador så kan arbetet ta några dagar extra.